З якими правовими проблемами зустрічаються мешканці громади та як сприяти їх вирішенню – дані дослідження

Утримання житла й комунальні послуги, соціальні виплати та пільги, земельні відносини, медичне обслуговування і захист прав споживачів – такими є найпоширеніші проблеми правового характеру, з якими зустрічаються громадяни, які проживають на території Широківської ОТГ. При цьому чверть жителів зазначають, що у них не виникало жодних правових проблем.

Резюме дослідження

Про це свідчать результати опитування, що проводилось у селах громади протягом липня й серпня 2019 року з метою оцінити загальний рівень потреби населення в отриманні правової допомоги. Участь у анкетуванні загалом взяли більше 400 жителів з усіх старостинських округів громади.

Важливим для розуміння специфіки попиту на правову допомогу є аналіз звернень до різних установ і людей з метою вирішення наявних проблем. Так, майже 38% мешканців зазначають, що вони не мають досвіду подібних звернень. Близько 22% зверталися до поліції, юристів, судових установ, і 16% просили про допомогу знайомих чи родичів.

При цьому 8% респондентів вважають, що проблему неможливо вирішити правовим шляхом, а ще 8% просто не знають, до кого звернутися зі своїм питанням. Таку ж частку в сукупності становлять ті, хто нікуди не звертався, оскільки вважав, що це лише забере зайвий час і кошти, або очікував, що проблема вирішиться сама собою.

Які ж форми отримання правової допомоги цікавлять громадян? Третина мешканців громади хотіли б отримувати правову допомогу шляхом безпосередніх звернень до компетентних осіб в ОТГ або телефонного консультування. Попитом також користуються публікації в ЗМІ з правових питань (24%), інтернет-консультації (18%) та виїзні прийоми юристів (18%).

Переглянути повну презентацію результатів опитування, підготовлену партнерською організацією MLS Group, можна за посиланням.

Що далі?

Попит на безоплатну первинну правову громаду в сільській місцевості є традиційно високим, адже далеко не всі жителі мають можливість виїхати для консультації в місто. На сьогодні в Широківській громаді працює гаряча телефонна лінія, на яку громадяни можуть звертатись зі своїми запитаннями та проблемами, зокрема й правового характеру, але для повноцінного задоволення їхніх потреб у первинній правовій допомозі цього вочевидь недостатньо.

Результати дослідження вже були презентовані під час публічного заходу, участь у якому взяли голова громади Денис Коротенко, депутати сільської ради, старости, активісти місцевих громадських організацій, представниці Головного територіального управління юстиції в Запорізькій області та експерти партнерських юридичних організацій.

Під час обговорення даних опитування окрему увагу приділили подальшому плану дій. Адже інформація, отримана в ході дослідження, стане основою для розробки місцевої програми правової допомоги та визначення найбільш прийнятного варіанту її реалізації.

Свої пропозиції щодо пропонованого плану дій висловив директор Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Донецькій і Запорізькій областях Павло Наливайко. Він підкреслив важливість спрямування зусиль спеціалістів саме на захист і відновлення порушених прав громадян, а також порадив доповнити програму просвітницькими заходами для населення. Крім того, під час дискусії спеціалісти наголошували на ролі самих жителів у вирішенні правових питань, адже без їхньої рішучості та реальних, своєвчасних, активних дій жодний юрист не здатний зарадити їхнім проблемам.

Довідково. З квітня 2019 р. Широківська ОТГ бере участь у програмі «Правоспроможна громада», що реалізується за підтримки Програмної ініціативи «Права людини та правосуддя» Міжнародного фонду «Відродження».

Related Posts

Черговий номер газети

На нашому сайті новий номер вісника «Широківська громада інформує». Провідні теми випуску – завершення навчального року, відзначення Дня захисту дітей...